Sportmassage

juli 15, 2021 0 Door axtie

Sportmassage Eindhoven

Een sportmassage kan op veel verschillende plaatsen worden uitgevoerd. De meest toegankelijke plaats is natuurlijk uw eigen huis. Sportmassages kunnen worden uitgevoerd in een of meerdere kamers in uw huis, afhankelijk van uw schema en de beschikbare ruimte.

Sportmassages kunnen ook in uw eigen bed worden uitgevoerd. Als dit mogelijk is, doe het dan. Het voordeel van een bed is het drukverschil. De cliënten (d.w.z. uw eigen spieren) zullen minder spanning ervaren als de druk anders is dan de normale druk. Bij verschillende sportmassages wordt de spierspanning anders beperkt. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn als je een dag na een verticale sprong nog pijn hebt. Voor sommige gymnasten is de gisterenroutine ‘s ochtends 55 squats, 15 curls, 5 rows en 5 press-ups, ‘s middags 25 nekoefeningen (neck shots, press-ups, downward pull-ups) en ‘s middags 25 press-ups, 15 elleboogoefeningen, 15 zittende oefeningen en 25 crunches.

U kunt sportmassages uitvoeren onder de douche of terwijl u zich klaarmaakt om ‘s avonds naar bed te gaan. Massages voor sportblessures zijn moeilijk uit te voeren omdat de bloedsomloop naar het geblesseerde lichaamsdeel meestal is afgesneden. Wanneer u sportmassages uitvoert, helpt u de bloedstroom naar de geblesseerde zone te herstellen en meer zuurstofabsorberende eiwitten naar de weefsels te laten stromen.

Sportmassages voor sporters

De meeste atleten geven hun sportspecifieke trainingsmassages. De massagetherapeut moet direct met de sporter in de Q-kamer werken om een grondige nekoefening of beenoefening uit te voeren. Als ze zwakke spieren hebben, erg strakke pezen of een verstuikte enkel, dan moeten eerst gewrichtsoefeningen worden gedaan. De atleet moet liggen op een bankje of op een grote massagemat. De atleet moet begeleid worden om zijn volledige bewegingsbereik te bereiken, terwijl de nek en schouder veilig geïmmobiliseerd worden tijdens de training. De atleet moet de schouder, borst en buik masseren. De andere spieren worden dan op dezelfde manier gemasseerd – uitreiken, volledig strekken, en de grond raken – terwijl de nek en schouder veilig geïmmobiliseerd blijven terwijl ze trainen voor de duur van de gekozen oefening.

Therapiestand of tractiematten

Sommige van de duurdere stijlen van massage richt zich op het gebruik van een therapie pad. Beslissen over waar de therapeuten te plaatsen in uw commerciële sportschool of fitnessclub kan uw sportmassages procedure nog ingewikkelder te maken. Professionele therapeuten vaak de voorkeur aan uit te werken met behulp van een gewone alcohol gedrenkte handdoek. Als u echter wilt om de kosten van de massage te verminderen, dan zul je kijken naar de therapie pad stijl. Dit is het veiliger alternatief voor het gebruik van de behandeling stands of tractie pads Vaak is de pad voor de behandeling stand heeft een langere of kortere lengte, afhankelijk van de sportbewegingen van de sporter. Sommige vrijstaande, commerciële sportscholen gebruiken een kortere therapie pad voor klanten die willen om achterover te leunen om het gebied van de onderste romp werken meer.

Therapeutische moeilijkheden worden vaak door de therapeut ingesteld om tot een bepaalde hoek te werken, bijvoorbeeld om op de onderrug en het heupgebied te werken. Met behulp van een gepland schema kunnen u en uw sportpartner uw massages dienovereenkomstig plannen – of in plaats van vooraf te plannen, kunt u gewoon zien wat het beste voelt om van te genieten. De therapeutische impact op de spieren is vaak het moeilijkste element van sportmassage om te berekenen. Dit kan ingewikkeld zijn omdat spieren na een trainingssessie meestal anders aanvoelen, afhankelijk van hoe inspannend de work-out was – of belangrijker nog, of je veel hebt gerend of niet.

Een therapeutisch aspect van sportmassages is het ontbreken van drukpunten. Door drukpunten voor deze gebieden te masseren kun je helpen de doorbloeding te herstellen, jeuk te stimuleren en de bloedtoevoer te vergroten. Veel sporters zullen zich hierdoor in een mum van tijd beter voelen. Sportmasseurs kunnen u deze luxe bieden, dus maak er gebruik van als de tijd het toelaat.

Samenvatting

Een sportmassage is een goede investering voor uw algehele gezondheid. Massages helpen om pijn in armen en benen na de training te verlichten, terwijl ze ook de stabiliteit van gewrichten, de spierelasticiteit en de bloedsomloop verbeteren. Professionele sportmassage therapie helpen u zachte weefsel blessures te verlichten. Veel van deze kunnen direct worden toegeschreven aan het gebruik van een gids om je doel te bereiken van het krijgen van je benen terug onder je 6e, eigendom fietsen voldoet.

Lees meer:
Relax massage Eindhoven